11.07.2022

УГОЛОВНАЯ ПАЛАТА КАССАЦИОННОГО СУДА ПРИНЯЛА ПРЕЦЕДЕНТНОЕ РЕШЕНИЕ ПО ВОПРОСУ ПРАВОВОЙ ОЦЕНКИ ПОСЛЕДСТВИЙ, НАСТУПИВШИХ ПОСЛЕ ВСТУПЛЕНИЯ СУДЕБНОГО АКТА В ЗАКОННУЮ СИЛУ

 2022 թվականի ապրիլի 8-ի նախադեպային որոշմամբ Վահրամ Մկոյանի վերաբերյալ գործով Վճռաբեկ դատարանը որոշակիացրել է դատական ակտն օրինական ուժի մեջ մտնելուց հետո վրա հասած հետևանքների հիման վրա այդ դատական ակտի վերանայման հիմքը։ Նշված հարցով Վճռաբեկ դատարանն իրավական դիրքորոշում էր հայցել Սահմանադրական դատարանից, որը դրանք տրամադրել էր 2022 թվականի հունվարի 14-ի՝ թիվ ՍԴԱՈ-10 որոշման շրջանակներում։

 

Նկատի ունենալով, որ որոշման կայացման օրվա դրությամբ գործող՝ ՀՀ քրեական դատավարության օրենսգրքի 426.3-րդ հոդվածի 1-ին մասի 4-րդ կետում որպես նոր երևան եկած հանգամանք՝ ոչ սպառիչ ձևով explicit հղում էր պարունակվում դատական ակտ կայացնելիս անհայտ մնացած այլ հանգամանքների վրա, Վճռաբեկ դատարանը գտել է, որ դատական ակտն օրինական ուժի մեջ մտնելուց հետո վրա հասած հետևանքները կարող էին քրեաիրավական գնահատականի արժանանալ այս կետի ներքո՝ ապահովելով անձի իրավունքների պաշտպանության երաշխիքները։

 

Միաժամանակ, հաշվի է առնվել, որ ՀՀ քրեական դատավարության նոր օրենսգրքում նոր և նոր երևան եկած հանգամանքների տարբերակման տրամաբանությունը որոշակիորեն փոխվել է, որպիսի պայմաններում այդ հանգամանքների տարբերակման մեկնաբանությունները կարող են ստանալ նոր իրավական արժեք նաև նոր օրենսգրքի կիրարկման շրջանակներում։

 

Ուստի, Վճռաբեկ դատարանը փաստել է, որ դատական ակտն օրինական ուժի մեջ մտնելուց հետո վրա հասած հետևանքները (նոր ի հայտ եկած փաստը) պետք է քննարկման առարկա դարձվեն որպես դատական ակտ կայացնելիս դատարանին անհայտ մնացած նոր երևան եկած հանգամանքներ։ Այդ եղանակով պետք է լեգիտիմացվի օրինական ուժի մեջ մտած դատական ակտի վերանայման բացառիկության հատկանիշի և դատական ակտի կայունության սկզբունքի հաղթահարումը։

Разработка веб-сайта Кассационного Суда Республики Армения была осуществлeна при поддержке программы Совета Европы "Поддержка реформы уголовного правосудия и гармонизация применения европейских стандартов в Армении", софинансируемой Европейским союзом и Советом Европы. Содержание и точки зрения, представленные на веб-сайте Конституционного Суда Республики Армения, ни при каких обстоятельствах не могут рассматриваться как официальные точки зрения Европейского Союза и Совета Европы.